To pierwsze ogniwo procesu produkcji samochodu.
Tu zwoje metalu są przetwarzane w konkretne elementy gotowe do złożenia karoserii samochodu na kolejnym wydziale. Gliwicka Tłocznia produkuje największe i najbardziej wymagające z punktu widzenia jakości części karoserii, takie jak np. drzwi, boki samochodu, dachy, podłogi, maski przednie, klapy tylne.
Opel stosuje wyłącznie stal podwójnie ocynkowaną. Stal trafia na Tłocznię w postaci zwoju, który w pierwszym etapie procesu zostaje uformowany w stos blach o odpowiednim kształcie.
Kolejnym etapem produkcji jest właściwy proces tłoczenia, który odbywa się na w pełni zautomatyzowanych liniach pras. W gliwickiej Tłoczni zamontowane są największe linie pras stosowane w przemyśle motoryzacyjnym o sile nacisku ponad 2 tysiące ton. W procesie tłoczenia bardzo ważne jest utrzymanie ekstremalnej czystości matryc oraz wysokiej precyzji - prasy ustawia się z dokładnością do setnej części milimetra.
Należy pamiętać, że Tłocznia to początek procesu, więc jakość wykonywanych paneli ma kluczowe znaczenie. Dlatego jej kontrola jest priorytetem. Inspekcja jakościowa zaczyna się już od sprawdzania zwojów, dostarczanych przez producenta. W dalszej kolejności sprawdzane są elementy wykrojone oraz wytłoczone, które trafiają na Wydział Karoserii. Fundamentem jest zasada, że z Tłoczni nie może wyjechać źle wytłoczony element, dlatego oprócz bieżących napraw i konserwacji, dokonywane są też zadania prewencyjne wynikające z ciągłego monitorowania i obserwacji procesu.
Gliwicka Tłocznia produkuje części nie tylko na potrzeby gliwickiego zakładu, ale także do innych zakładów i Opel/Vauxhall w Europie.