- Nowy Opel Corsa‑e: 330 kilometrów elektrycznego zasięgu (WLTP1)
- Moc: 100 kW (136 KM) w każdej Corsie‑e
- Bezpieczeństwo aktywne: w tym adaptacyjny asystent prędkości
- Świet(l)ny pomysł: matrycowe reflektory IntelliLux LED® po raz pierwszy w segmencie małych samochodów
Rüsselsheim. Opel stawia na elektryczność. W zupełnie nowej, szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu 330 kilometrów (WLTP[1], dane wstępne). Firma Opel wybrała swój najpopularniejszy model, aby napęd elektryczny wreszcie przestał być niszowy. Opel Corsa jest absolutnym bestsellerem. Od światowej premiery w 1982 roku wyprodukowano już ponad 13,6 miliona egzemplarzy tego modelu. Corsa zmotoryzowała miliony ludzi. Nadszedł czas, by zaoferowała im możliwość jazdy bezemisyjnej. Zamówienia na Corsę szóstej generacji można będzie składać już za kilka tygodni — najpierw na wersję Corsa‑e, a potem także na samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.
Imponujące osiągi: moc 100 kW (136 KM) i zasięg 330 km1
Firma Opel produkuje samochody od 120 lat i zawsze dba o dostępność technologii dla szerokiej rzeszy nabywców. W nowej Corsie‑e zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu 330 km według WLTP1 pięciomiejscowa Corsa‑e jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach w ciągu 30 minut. Corsa‑e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8‑letnią gwarancją. Stan naładowania można sprawdzić w aplikacji „myOpel”, co pozwala optymalizować czas i koszty ładowania.
Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco Corsa‑e staje się długodystansowcem — zasięg rośnie praktycznie bez uszczerbku dla komfortu.
Układ napędowy Corsy‑e pozwala na maksymalną przyjemność z jazdy bez emisji spalin. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód wyróżnia się elastycznością, zwrotnością i dynamicznymi osiągami. Corsa‑e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 sekundy[2], a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy2, dorównując pod tym względem samochodom sportowym.
Dynamikę Corsy‑e podkreśla także jej sportowa stylistyka, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych poprzednich generacji. Corsa o długości 4,06 metra jest zwrotnym, praktycznym i dobrze rozplanowanym pięciomiejscowym samochodem. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową. Kierowca siedzi 28 mm niżej. Nisko położony środek ciężkości sprzyja właściwościom jezdnym i dynamice. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczając przyjemności z jazdy. Nowoczesny kokpit jest w pełni cyfrowy, a wśród opcji wyposażenia znajduje się nawet skórzana tapicerka.
Przede wszystkim bezpieczeństwo: matrycowe reflektory IntelliLux LED®, czujnik martwego pola i system Flank Guard
W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę spotykane częściej w wyższych segmentach rynku. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie pojazdu zapewniają wymiernie wyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki nowej przedniej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych „zauważa” teraz więcej informacji, w tym znaki wyświetlane na tablicach diodowych. Na ekranie zestawu wskaźników podawane są również informacje o ograniczeniach prędkości zapisanych w systemie.
W nowej Corsie debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.