Opel. Kluczowe fakty
Marka Opel jest obecna na rynku już ponad 150 lat. Została założona w 1862 roku przez Adama Opla w Rüsselsheim. Od sierpnia 2017 roku marka należy do francuskiego producenta samochodów Groupe Stellantis.
Firma posiada dziesięć fabryk w sześciu krajach europejskich, a także centrum rozwoju i ośrodek testów oraz zatrudnia ponad 37 000 pracowników. Opel wraz z brytyjską siostrzaną marką Vauxhall jest obecny w ponad 50 krajach.
„Przyszłość należy do wszystkich” to credo marki Opel. Hasło podkreśla dążenie do demokratyzacji przyszłych technologii i czynienia ich bardziej dostępnymi. Postawa ta jest głęboko zakorzeniona w historii marki. Dowodem na to są między innymi: wprowadzenie trójdrożnego katalizatora w standardzie (1989 r.), wyposażenie wszystkich samochodów osobowych pełnowymiarowymi poduszkami powietrznymi (1995 r.), premiera osobistego asystenta kierowcy OnStar (2015 r.) oraz wprowadzenie na rynek rewolucyjnego samochodu elektrycznego Opel Ampera electric.
Opel inwestuje w rozwój i znajduje się obecnie w największej ofensywie produktowej w historii firmy: od 2016 do 2020 roku marka wprowadzi 29 nowych modeli. Siedem z nich zaistniało już na rynku w 2017 roku pod hasłem "7 w 17". Oprócz nowej generacji flagowej Insignii, firma rozszerzyła swoje portfolio o dwa nowe modele, w szczególnie szybko rozwijającym się segmencie SUV-ów: kompaktowego Crosslanda X oraz przestronnego Grandlanda X. Razem z wprowadzoną już wcześniej Mokką X, tworzą kompletną rodzinę crossoverów Opla.
Wraz z markami Groupe Stellantis Peugeot, Citroën i DS Automobiles, Opel jest częścią nowego europejskiego czempiona. Ponad 3 miliony sprzedanych samochodów w 2016 roku i udział w rynku wynoszący 17 procent, czyni z Stellantis Groupe drugiego, co do wielkości producenta samochodów w Europie.