Nowy Opel Insignia z reflektorami pikselowymi IntelliLux LED® nowej generacji

4 grudnia 2019

  • Atrakcyjniejszy wygląd: Grand Sport i Sports Tourer otrzymały bardziej dynamiczną stylizację
  • Więcej światła: 168 elementów LED w reflektorach IntelliLux LED® nowej generacji
  • Wysoka wydajność: energooszczędne w pełni diodowe reflektory we wszystkich wersjach modelu
  • Bezpieczeństwo przy cofaniu: nowa cyfrowa kamera cofania i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym za pojazdem
  • Premiera w styczniu 2020 r.: nowa Insignia zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli

 

Rüsselsheim. Opel ujawnia pierwsze szczegóły wyglądu nowej Insignii. Nowa edycja flagowego modelu niemieckiej marki zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (10–19 stycznia 2020 r.), oferując nabywcom jeszcze atrakcyjniejszą stylistykę i lepszą widoczność w nocy. Flagowy model Opla w odświeżonym wydaniu prezentuje się na drodze jeszcze dostojniej. Duża w tym zasługa ekstremalnie wąskich przednich świateł z pionierską technologią LED. Każdy z dwóch nowych adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED® składa się z 84 diodowych segmentów. Reflektory reagują szybciej, z jeszcze większą precyzją, zapewniając optymalną widoczność dla kierowcy Insignii bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka. Nowa generacja reflektorów pikselowych IntelliLux LED® sprawia, że flagowy Opel jest unikatowym modelem w tym segmencie rynku.

 

Insignia w nowej odsłonie jest nasycona zaawansowaną technologią. Limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer po raz pierwszy zostały wyposażone w cyfrową kamerę cofania. Zwiększa ona bezpieczeństwo, zwłaszcza w połączeniu z radarowymi czujnikami wykrywającymi ruch poprzeczny za samochodem i pojazdy zbliżające się do niego z boku. Wśród licznych sprawdzonych rozwiązań wspomagających kierowcę jest też alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz projekcyjny (head‑up). Doskonałe systemy multimedialne z kolorowymi ekranami dotykowymi zapewniają kierowcy i pasażerom Insignii sprawną łączność. Na liście opcji znalazł się system e‑Call oraz bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów w środkowej konsoli.

 

Nowy Opel Insignia będzie jeszcze oszczędniejszy dzięki lekkiej konstrukcji oraz zupełnie nowej gamie bardzo wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Pierwsza generacja modelu wprowadzona w 2009 roku została wybrana „Europejskim Samochodem Roku”. W ciągu ostatnich blisko 10 lat fabrykę w macierzystym dla Opla Rüsselsheim opuściło prawie 1,2 miliona egzemplarzy Insignii obu generacji.

 

 

Precyzyjne reflektory IntelliLux LED® nowej generacji: 168 elementów LED

 

Nowy Opel Insignia będzie oferowany wyłącznie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. Dostępne będą zarówno wysoce efektywne energetycznie reflektory LED, jak i nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED®, składające się nie jak dotychczas z 32, ale z 168 elementów diodowych.

 

„Reflektory pikselowe IntelliLux LED® to nasz kolejny, duży krok naprzód” — wyjaśnił Christian Müller, dyrektor zarządzający działu inżynierii. „Jazda nocą jest teraz bardziej relaksująca i bezpieczniejsza. Nowe reflektory reagują na panujące warunki drogowe szybciej, niedostrzegalnie i z większą precyzją. Inteligentny system nieustannie dostosowuje kształt wiązki świetlnej, tak by droga była idealnie oświetlona. Dzięki temu widoczność w każdej sytuacji jest optymalna, bez oślepiania innych użytkowników drogi”.

 

Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Duża liczba reagujących na każdy sygnał elementów LED umożliwia płynną adaptację snopa światła. Oświetlony obszar jest większy niż dotychczas, a pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są z niego precyzyjniej „wycinane”.

 

Zasięg i kierunek światła zmienia się w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia. Poszczególne funkcje świateł ułatwiają pokonywanie zakrętów, jazdę przy złej pogodzie, w obszarze zabudowanym i poza nim oraz na autostradzie. Zoptymalizowano także sposób działania świateł w czasie manewrowania na parkingu. W szczególności w najnowszej wersji reflektorów IntelliLux LED® Opel udoskonalił tryb autostradowy. Na zakrętach w lewo reflektory oświetlają więcej przestrzeni po lewej stronie, aby kierowca mógł łatwiej zauważyć przydrożne oznakowanie. Na zakrętach w prawo wiązka światła sięgająca dalej w tym samym kierunku nie oślepia kierowców nadjeżdżających z przeciwka.

 

Moc nowego systemu reflektorów pikselowych IntelliLux LED® została znacząco zwiększona. 84 elementy LED są ułożone w trzech rzędach bardzo wąskiego reflektora, wraz ze światłami doświetlającymi zakręty i modułem świateł mijania, a także z umieszczonymi na samym dole charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej.

Odważna, minimalistyczna, elegancka: nowa atrakcyjna stylistyka przodu i tyłu

 

„Nowa Insignia kontynuuje koncepcję odważnej i minimalistycznej stylistyki” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w firmie Opel. „Nowy przód podkreśla elegancki i sportowy charakter samochodu, a odpowiednie proporcje optycznie obniżają i poszerzają sylwetkę nadwozia. Wyraźnie widać też typową niemiecką dbałość o szczegóły”.

 

Nowa chromowana atrapa chłodnicy jest szersza i ma wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Logo Opla pośrodku chromowanej listwy wydaje się większe. Sama chromowana listwa sięga aż do diodowych świateł do jazdy dziennej, które teraz ulokowano w dolnej, a nie górnej części reflektora. Insignia wydaje się niższa i szersza także dzięki kształtowi wlotów powietrza ze zintegrowanymi lampami przeciwmgielnymi.

 

Tył Insignii Grand Sport oraz Sports Tourer również został narysowany zdecydowanymi liniami. Okrągłe końcówki wydechu w pasie pod zderzakiem w limuzynie Grand Sport zostaną zastąpione dwiema podłużnymi szczelinami znanymi już z kombi.

Wąskie, poziome linie stanowią też motyw przewodni we wnętrzu. Elegancji dodają precyzyjnie zamontowane chromowane akcenty.

 

 

Pełne wyposażenie: nowa kamera cofania, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz inne systemy

 

Jak przystało na model flagowy, Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Czujniki radarowe wykrywają obiekty znajdujące się w promieniu 90 stopni, z lewej i z prawej strony za pojazdem, w odległości do 20 metrów. Kierowca otrzymuje stosowne ostrzeżenia na wyświetlaczu oraz poprzez sygnały akustyczne. Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę to:

 

  • alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych,
  • asystent pasa ruchu,
  • ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu,
  • adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania,
  • rozpoznawanie znaków drogowych,
  • zaawansowany asystent parkowania,
  • wyświetlacz projekcyjny (head‑up), dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

 

Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto będą dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu umożliwia korzystanie z licznych usług nawigacji opartej na połączeniu z Internetem. Bieżące informacje o ruchu drogowym, aktualizacje map online oraz nawigacja przewidująca sprawiają, że podróże są bardziej relaksujące. Odświeżony interfejs nawigacji z nowymi symbolami zyskał nowocześniejszą estetykę. To samo dotyczy zestawu wskaźników. W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych samochód wyposażony w moduł e‑Call automatycznie nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi. Pomoc można błyskawicznie wezwać także poprzez naciśnięcie czerwonego przycisku.

 

Nowa Insignia zaoferuje wysoki komfort. Dla kierowcy i pasażera z przodu dostępne są opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR. W samochodzie może być zamontowana ładowarka indukcyjna do bezprzewodowego ładowania smartfonów. Tylną klapę w Insignii Sports Tourer można otworzyć i zamknąć, wykonując odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.