- Atrakcyjniejszy wygląd: Grand Sport i Sports Tourer otrzymały bardziej dynamiczną stylizację
- Więcej światła: 168 elementów LED w reflektorach IntelliLux LED® nowej generacji
- Wysoka wydajność: energooszczędne w pełni diodowe reflektory we wszystkich wersjach modelu
- Bezpieczeństwo przy cofaniu: nowa cyfrowa kamera cofania i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym za pojazdem
- Premiera w styczniu 2020 r.: nowa Insignia zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli
Rüsselsheim. Opel ujawnia pierwsze szczegóły wyglądu nowej Insignii. Nowa edycja flagowego modelu niemieckiej marki zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (10–19 stycznia 2020 r.), oferując nabywcom jeszcze atrakcyjniejszą stylistykę i lepszą widoczność w nocy. Flagowy model Opla w odświeżonym wydaniu prezentuje się na drodze jeszcze dostojniej. Duża w tym zasługa ekstremalnie wąskich przednich świateł z pionierską technologią LED. Każdy z dwóch nowych adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED® składa się z 84 diodowych segmentów. Reflektory reagują szybciej, z jeszcze większą precyzją, zapewniając optymalną widoczność dla kierowcy Insignii bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka. Nowa generacja reflektorów pikselowych IntelliLux LED® sprawia, że flagowy Opel jest unikatowym modelem w tym segmencie rynku.
Insignia w nowej odsłonie jest nasycona zaawansowaną technologią. Limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer po raz pierwszy zostały wyposażone w cyfrową kamerę cofania. Zwiększa ona bezpieczeństwo, zwłaszcza w połączeniu z radarowymi czujnikami wykrywającymi ruch poprzeczny za samochodem i pojazdy zbliżające się do niego z boku. Wśród licznych sprawdzonych rozwiązań wspomagających kierowcę jest też alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz projekcyjny (head‑up). Doskonałe systemy multimedialne z kolorowymi ekranami dotykowymi zapewniają kierowcy i pasażerom Insignii sprawną łączność. Na liście opcji znalazł się system e‑Call oraz bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów w środkowej konsoli.
Nowy Opel Insignia będzie jeszcze oszczędniejszy dzięki lekkiej konstrukcji oraz zupełnie nowej gamie bardzo wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Pierwsza generacja modelu wprowadzona w 2009 roku została wybrana „Europejskim Samochodem Roku”. W ciągu ostatnich blisko 10 lat fabrykę w macierzystym dla Opla Rüsselsheim opuściło prawie 1,2 miliona egzemplarzy Insignii obu generacji.
Precyzyjne reflektory IntelliLux LED® nowej generacji: 168 elementów LED
Nowy Opel Insignia będzie oferowany wyłącznie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. Dostępne będą zarówno wysoce efektywne energetycznie reflektory LED, jak i nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED®, składające się nie jak dotychczas z 32, ale z 168 elementów diodowych.
„Reflektory pikselowe IntelliLux LED® to nasz kolejny, duży krok naprzód” — wyjaśnił Christian Müller, dyrektor zarządzający działu inżynierii. „Jazda nocą jest teraz bardziej relaksująca i bezpieczniejsza. Nowe reflektory reagują na panujące warunki drogowe szybciej, niedostrzegalnie i z większą precyzją. Inteligentny system nieustannie dostosowuje kształt wiązki świetlnej, tak by droga była idealnie oświetlona. Dzięki temu widoczność w każdej sytuacji jest optymalna, bez oślepiania innych użytkowników drogi”.
Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Duża liczba reagujących na każdy sygnał elementów LED umożliwia płynną adaptację snopa światła. Oświetlony obszar jest większy niż dotychczas, a pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są z niego precyzyjniej „wycinane”.
Zasięg i kierunek światła zmienia się w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia. Poszczególne funkcje świateł ułatwiają pokonywanie zakrętów, jazdę przy złej pogodzie, w obszarze zabudowanym i poza nim oraz na autostradzie. Zoptymalizowano także sposób działania świateł w czasie manewrowania na parkingu. W szczególności w najnowszej wersji reflektorów IntelliLux LED® Opel udoskonalił tryb autostradowy. Na zakrętach w lewo reflektory oświetlają więcej przestrzeni po lewej stronie, aby kierowca mógł łatwiej zauważyć przydrożne oznakowanie. Na zakrętach w prawo wiązka światła sięgająca dalej w tym samym kierunku nie oślepia kierowców nadjeżdżających z przeciwka.
Moc nowego systemu reflektorów pikselowych IntelliLux LED® została znacząco zwiększona. 84 elementy LED są ułożone w trzech rzędach bardzo wąskiego reflektora, wraz ze światłami doświetlającymi zakręty i modułem świateł mijania, a także z umieszczonymi na samym dole charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej.
Odważna, minimalistyczna, elegancka: nowa atrakcyjna stylistyka przodu i tyłu
„Nowa Insignia kontynuuje koncepcję odważnej i minimalistycznej stylistyki” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w firmie Opel. „Nowy przód podkreśla elegancki i sportowy charakter samochodu, a odpowiednie proporcje optycznie obniżają i poszerzają sylwetkę nadwozia. Wyraźnie widać też typową niemiecką dbałość o szczegóły”.
Nowa chromowana atrapa chłodnicy jest szersza i ma wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Logo Opla pośrodku chromowanej listwy wydaje się większe. Sama chromowana listwa sięga aż do diodowych świateł do jazdy dziennej, które teraz ulokowano w dolnej, a nie górnej części reflektora. Insignia wydaje się niższa i szersza także dzięki kształtowi wlotów powietrza ze zintegrowanymi lampami przeciwmgielnymi.
Tył Insignii Grand Sport oraz Sports Tourer również został narysowany zdecydowanymi liniami. Okrągłe końcówki wydechu w pasie pod zderzakiem w limuzynie Grand Sport zostaną zastąpione dwiema podłużnymi szczelinami znanymi już z kombi.
Wąskie, poziome linie stanowią też motyw przewodni we wnętrzu. Elegancji dodają precyzyjnie zamontowane chromowane akcenty.
Pełne wyposażenie: nowa kamera cofania, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz inne systemy
Jak przystało na model flagowy, Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Czujniki radarowe wykrywają obiekty znajdujące się w promieniu 90 stopni, z lewej i z prawej strony za pojazdem, w odległości do 20 metrów. Kierowca otrzymuje stosowne ostrzeżenia na wyświetlaczu oraz poprzez sygnały akustyczne. Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę to:
- alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych,
- asystent pasa ruchu,
- ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu,
- adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania,
- rozpoznawanie znaków drogowych,
- zaawansowany asystent parkowania,
- wyświetlacz projekcyjny (head‑up), dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.
Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto będą dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu umożliwia korzystanie z licznych usług nawigacji opartej na połączeniu z Internetem. Bieżące informacje o ruchu drogowym, aktualizacje map online oraz nawigacja przewidująca sprawiają, że podróże są bardziej relaksujące. Odświeżony interfejs nawigacji z nowymi symbolami zyskał nowocześniejszą estetykę. To samo dotyczy zestawu wskaźników. W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych samochód wyposażony w moduł e‑Call automatycznie nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi. Pomoc można błyskawicznie wezwać także poprzez naciśnięcie czerwonego przycisku.
Nowa Insignia zaoferuje wysoki komfort. Dla kierowcy i pasażera z przodu dostępne są opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR. W samochodzie może być zamontowana ładowarka indukcyjna do bezprzewodowego ładowania smartfonów. Tylną klapę w Insignii Sports Tourer można otworzyć i zamknąć, wykonując odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem.