Corsa Electric: Zużycie energii 16,8-16,5 kWh/100 km, emisja CO2 0 g/km.
Mokka Electric: Zużycie energii 17,8–17,4 kWh/100 km, emisja CO2 0 g/km.
Grandland Plug-in Hybrid: Zużycie energii 17,5‑14,9 kWh/100 km, emisja CO2 32‑29 g/km.
Mobilna e-rodzina
Gama dostępnych na rynku modeli „zelektryfikowanych" obejmuje pojazdy napędzane silnikami spalinowymi z elektrycznym wspomaganiem oraz takie, które wyposażone są wyłącznie w silniki elektryczne. Kilka słów o każdym z dostępnych układów napędowych
Miękki układ hybrydowy (mHEV)
Pojazd napędzany jest wyłącznie silnikiem spalinowym, który dostarcza energię dla pomocniczego silnika elektrycznego. Energia odzyskiwana podczas hamowania akumulowana jest w niewielkim zespole akumulatorów litowo-jonowych i wykorzystywana przez silnik elektryczny w odpowiednich momentach, np. podczas ruszania. Ten zabieg pozwala zaoszczędzić do 1 litra paliwa na 100 kilometrów.
Pełny układ hybrydowy (HEV)
Pojazd w pełni hybrydowy może poruszać się napędzany wyłącznie silnikiem spalinowym, samym elektrycznym lub obydwoma jednocześnie. Podczas spokojnego ruszania i jazdy przy niskich prędkościach do 50 km/h, ale na krótkich dystansach, pojazd wykorzystuje zwykle tylko silnik elektryczny. Energia wytwarzana przez silnik spalinowy i podczas hamowania doładowuje akumulatory zasilające silnik elektryczny.
Układ hybrydowy elektryczny typu plug‑in (PHEV)
Podobnie jak pojazd w pełni hybrydowy, wersja plug-in jest wyposażona w silnik spalinowy i elektryczny. Jej przewagą jest możliwość pokonywania dłuższych dystansów (do ok. 60 km) i jazda z wyższą prędkością (do 130 km/h) wyłącznie na napędzie elektrycznym. Akumulatory o większej pojemności ładowane są również z zewnętrznych źródeł energii. Silnik spalinowy doładowuje je, gdy poziom energii jest zbyt niski.
Układ elektryczny o zwiększonym zasięgu (E‑REV)
Pojazd z napędem elektrycznym jest wyposażony w pomocniczy spalinowy generator zasilający silnik elektryczny i ładujący akumulatory, umożliwiając pokonywanie długich tras.
Układ elektryczny (BEV)
Samochód wyłącznie z silnikiem elektrycznym i zespołem akumulatorów, ładowanych przede wszystkim ze źródła zewnętrznego. Wykorzystuje również energię wytwarzaną podczas hamowania, przechwytywaną przez układ rekuperacyjny, do ładowania akumulatorów.
Układ elektryczny z ogniwami paliwowymi (FCEV)
Pojazd z napędem wyłącznie elektrycznym, zasilany z energii pochodzącej z reakcji paliwa wodorowego, przechowywanego w osobnym zbiorniku. W ogniwach paliwowych dochodzi do wiązania cząstek wodoru i tlenu z powietrza. Energia z ogniw paliwowych wykorzystywana jest bezpośrednio do napędzania silnika elektrycznego (jak w BEV).