Rozpoczęcie produkcji 31 sierpnia 1998 roku „Trybuna Śląska” opisała
jako uroczystość rodzinną, zakończoną wspólnym zdjęciem wszystkich
pracowników. „Dziennik Zachodni” również zwrócił uwagę na familijny
charakter uroczystości, w której uczestniczyli wszyscy pracownicy
fabryki, a było ich wówczas 900. Pierwsza Astra w kolorze białym
opuszczała halę produkcyjną przy dźwiękach przeboju Tiny Turner „You’re
simply the best”.
W lutym 2000 roku „Dziennik Zachodni” napisał o rozpoczęciu produkcji
nowego modelu – Opla Agili, który powstał we współpracy z Suzuki. Choć
auto to miało wiele elementów wspólnych z japońskim bratem, pod jego
maską znalazły się oryginalne oplowskie silniki ECOTEC o pojemności 1 i
1,2 litra. A fabryka zwiększyła moce produkcyjne do 150 000 samochodów
rocznie.
Początek produkcji Astry drugiej generacji w 2003 roku opisała
„Gazeta Wyborcza”. Pierwszy egzemplarz w kolorze srebrnym zjechał z
linii produkcyjnej w towarzystwie braw od wszystkich zebranych.
W 2003 roku na prośbę czytelnika „Gazeta Wyborcza” sprawdzała, czy w
Gliwicach istnieje ulica Opla Agili. Okazało się, że tak. I to już od
trzech lat. Nie jest to typowa ulica miejska, a wewnętrzna droga na
terenie fabryki Opla. Ulica prowadząca do G-63 nazywa się ulicą Agili,
natomiast ulica pomiędzy Lakiernią a Tłocznią i Wydziałem Karoserii nosi
nazwę Astry Classic.
Dobrą wiadomość przekazała „Gazeta Wyborcza” w swoim weekendowym
wydaniu 17-18 sierpnia 2005 roku. Gazeta pisała, iż – w związku ze
startem produkcji Opla Zafiry – w Gliwicach na jednej linii produkcyjnej
będzie powstawać sześć typów nadwozia dla trzech modeli (Zafira, Astra
Classic III i Agila). Podkreślano także bardzo dobre opinie o gliwickiej
fabryce. O uruchomieniu produkcji Zafiry pisało również wiele portali.
Wiadomość o uruchomieniu produkcji Astry III sedan w zakładach Opla w
Gliwicach była dużym wydarzeniem nie tylko dla samej fabryki. Odbiła
się ona szerokim echem w polskich mediach.